Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Karol Kropidłowski

LORA lakalizator oddziałów w rozgrywce ASG - oprogramowanie


ULA unit localizer in ASG game - software


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Marcin Kociołek
Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2012-02-22
Streszczenie pracy dyplomowej:
Celem niniejszej pracy jest stworzenie oprogramowania do systemu lokalizacji oddziałów w rozgrywce airsoftowej, który ma za zadanie współpracować z dedykowanym sprzętem, zapewniać intuicyjną obsługę oraz ułatwić lokalizację wielu oddziałów na mapie. Airsoft jest zespołową grą fair play polegającą na rozgrywaniu scenariuszy o charakterze militarnym, przy wykorzystaniu plastikowych replik broni palnej. Same rozgrywki w głównej mierze polegają na trafieniu przeciwnika kulką, lecz wyróżniamy jeszcze inne cele takie jak podbój mini państwa, odbicie zakładników lub rozgrywki w których to najważniejszy jest realizm. W każdym rodzaju rozgrywek, dla dowódców, niezbędnym jest znajomość lokalizacji własnych oddziałów. Pomysł realizacji lokalizatora zrodził się, gdy podczas rozgrywek airsoftowych okazało się, że duża liczba pasjonatów nie potrafi czytać mapy, a co za tym idzie przekazać swojej lokalizacji oraz z powodu dużej ilości graczy znajdujących się na polu bitwy wymagających niemal nieustannego śledzenia. W ramach pracy stworzono program współpracujący z dedykowanym sprzętem, posiadający prosty i czytelny interfejs, oraz ułatwiający zarządzanie rozgrywkami airsoft. Praca ta składa się z sześciu numerowanych oddziałów. Pierwszym rozdziałem jest wstęp. W rozdziale drugim opisano czym jest airsoft, opisano problem lokalizacji oraz wymieniono założenia oprogramowania przydatnego do lokalizacji. W trzecim rozdziale opisane zostały rozwiązania oprogramowania dostępne na rynku. W rozdziale czwartym został zawarty opis systemów łączności krótkofalowej oraz idea funkcjonowania systemu LORA. W rozdziale piątym została opisana stworzona aplikacja, wraz z podziałem na funkcjonalności oraz algorytmy działania. W rozdziale szóstym znajduje się opis środowiska programistycznego oraz użytych komponentów. Rozdział siódmy zawiera podsumowanie pracy. Niniejsza praca dyplomowa dotyczy implementacji efektów dźwiękowych na procesorze sygnałowym C2000 podłączonym do płyty testowej Texas Instrument C2000 Peripheral Explorer Kit. Skupiono się na typowych efektach gitarowych stosowanych powszechnie w muzyce i implementowalnych w dziedzinie czasu. O wyborze pracy zadecydowało rosnące zainteresowanie cyfrowym przetwarzaniem sygnałów w dziedzinie akustyki i możliwość implementacji dużej liczby efektów, często drogich lub rzadko spotykanych, w jednym urządzeniu. W części przeglądowej pracy przedstawiono różne sposoby realizacji efektów gitarowych za pomocą techniki cyfrowego przetwarzania sygnałów. Zaproponowano użycie kilku wszechstronnych algorytmów, takich jak uniwersalny filtr wszechprzepustowy i regulowane bufory opóźniające. Efekty zostały podzielone na grupy na podstawie wykorzystywanych w ich implementacji struktur i operacji programistycznych: linii opóźniającej, modulacji próbek, zmiennych w czasie filtrów oraz przekształceń nieliniowych. Częścią praktyczną pracy była implementacja zaprezentowanych efektów na procesorze sygnałowym C2000 oraz przetestowanie ich działania za pomocą analizy sygnału wyjściowego oraz we współpracy z instrumentem. Efekty zostały przygotowane w postaci funkcji w języku C dokonujących odpowiednich przekształceń sygnału. Całość została połączona w program, który pozwala użytkownikowi na wybór efektu za pomocą kodera szesnastkowego oraz sterowanie parametrami efektu za pomocą potencjometrów.
Abstract:
The purpose of this thesis was to make computer application for airsoft game unit localizer, which will work with dedicated hardware, provide intuitive operation and facilitate localization of many forces. Airsoft is a fair play team game that consist of playing military scenarios, using plastic firearms replica. The game mainly rely on hitting opponent by ball, but we distinguish other purposes such as the conquest of the mini-state, hostage rescue or gameplay where the realism is most important. In any type of game, it is necessary, for the captain’s, to know the location of his forces. The idea was born when, during the airsoft game, came out that many of the gamers can’t read map and hence they couldn’t tell their localization, and the need of localizing many players on the battlefield. The copmputer program was created. It works with dedicated hardware, poses simple and clear interface and provides localization of many units. This work consist of seven numbered chapters. The first chapter is an introduction. Second chapter describes what is airsoft, describes localization problems during game and points out useful features for application to have. Third chapter describes software solution available on the market. Fourth chapter contains description of short wave communication, idea of the system. The fifth chapter describes created application along with functionality, construction and algorithms. Sixth chapter describes integrated development environment and components used to make application. Chapter seven provides summary of this paper. The presented thesis concerns implementation of sound effects on a C2000 signal processor connected to a Texas Instrument C2000 Peripheral Explorer Kit board. It focuses on typical guitar effects commonly used in music that can be implemented in the time domain. The choice of the thesis subject was made due to the growing interest in digital signal processng in audio applications and due to the possibility of implementing a large number of effects, often expensive or rare, in a single device. The theoretical part of the thesis presents a review of different methods of implementing guitar effects using digital signal processing. A number of versatile algorithms are proposed, e.g. a universal all-pass filter or adjustable delay buffers. The effects is classified according to the programming structures or operations they utilize: delay lines, sample modulations, time-varying filters and nonlinear transforms. The practical part of the thesis was to implement the reviewed effects on a C2000 processor and verify their performance by analyzing the output signal and using a musical instrument. The effects were prepared in the form of C language functions that performed the appropriate signal transformations. The functions were integrated into a single program that allows the user to choose an effect using a hexadecimal encoder and control the effect’s parameters using potentiometers.