Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Tomasz Król

LORA – Lokalizator oddziałów rozgrywki airsoftowej – klient


UTAG - unit tracker for airsoft game - client


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Marcin Kociołek
Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2013-02-18
Streszczenie pracy dyplomowej:
Celem niniejszej pracy jest wykonanie przenośnego lokalizatora oddziału biorącego udział w rozgrywce airsoftowej. Jego zadaniem jest zbieranie informacji o aktualnych współrzędnych geograficznych oddziału i przesyłanie ich do stacji bazowej po otrzymaniu zapytania. Airsoft jest grą zespołową o charakterze militarnym umożliwiającą doświadczenie wielu ekscytujących wrażeń. Uczestnicy biorący udział w zmaganiach łączą się w drużyny, strzelając do siebie, a także wykonując różne zadania w zależności od rodzaju gry. Podczas rozgrywki wykorzystywane są repliki broni palnej strzelające kulkami z tworzywa sztucznego. Duże rozgrywki gromadzą kilkuset graczy podzielonych na wiele drużyn działających na rozległym terenie. Aby sprawnie zarządzać taką rozgrywką potrzebne jest narzędzie umożliwiające lokalizację oddziałów i przekazywanie informacji o ich położeniu do moderatora gry. Podczas zmagań na dużym obszarze pojawia się konieczność uzyskiwania lokalizacji oddziałów, aby możliwe było kierowanie ich w odpowiednie rejony rozgrywki. Właśnie wtedy zrodził się pomysł zaprojektowania komplementarnego systemu umożliwiającego nadzór nad jednostkami na terenie rozgrywki. Praca składa się z ośmiu rozdziałów. Pierwszym z nich to wstęp. Rozdział drugi porusza tematykę airsoftu. Trzeci rozdział zawiera informację na temat podstawowych technologii bezprzewodowych. W czwartym rozdziale omówiony został proces konstrukcyjny. Piąty rozdział został poświęcony procesowi projektowania płytki PCB. Rozdział szósty zawiera opis programu sterującego urządzeniem. W rozdziale siódmym omówiono uruchomienie i testy zaprojektowanego urządzenia. Rozdział ósmy zawiera podsumowanie pracy.
Abstract:
Purpose of this thesis is to implement a portable tracker of unit involved in airsoft game. Its task is to gather information about the current coordinates of the troops and send them to the base station after receiving the request. Airsoft is a military team game providing a variety of exciting experiences. Participants taking part in the struggle together in team shooting to each other and performing a variety of tasks depending on the type of game. During the game uses replica firearms shooting plastic balls. Big games gather hundreds of players divided into several teams operating in a vast area. To efficiently manage such gaming is necessary tool for the location of troops and providing information about their location to moderator of game. During the struggle over a large area there is a need to obtain branch location to be able to direct them to the appropriate areas of the game. I then came up with the idea to design a complementary system that allows surveillance of individuals in the game. The work consists of eight chapters. The first one is an introduction. The second chapter is about airsoft. The third chapter contains information on basic wireless technologies. The fourth chapter discusses the process of construction. The fifth chapter is dedicated to the process of the PCB design. The sixth chapter contains a description of the control device. The seventh chapter discusses the start-up and testing equipment designed. Chapter eight provides a summary of work.