Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Eligiusz Kik

Analiza wysokonapięciowych układów przetwornic impulsowych


Analysis of high voltage switching mode power converter circuits


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Krzysztof Tomalczyk
Dodatkowy opiekun pracy dyplomowej: mgr inż. Jerzy Gołaszewski

Praca dyplomowa magisterska obroniona 2017-11-13
Streszczenie pracy dyplomowej:
W tym dokumencie za cel postawiono prezentację znanych rozwiązań układów przetwornic impulsowych pracujących z napięciami przekraczającymi dopuszczalne napięcie dren - źródło pojedynczego łącznika. Zakres pracy obejmuje także symulacyjną analizę wybranego rozwiązania tego rodzaju układu. Temat podjęty w pracy ma praktyczne zastosowanie - dzięki jego opracowaniu możliwa jest budowa urządzenia elektrycznego służącego obniżaniu napięcia stałego 3 kV do stałego napięcia 200 V Tak wysokie napięcia zasilające występują między innymi w kolejowej sieci trakcyjnej, toteż przedstawione w dokumencie rozwiązanie układowe może funkcjonować np. jako obwód zasilający wewnętrzne podsystemy składu kolejowego - wymagające napięcia znacznie niższego niż napięcie panujące w sieci trakcyjnej. W układzie przetwornicy element wykonawczy stanowi 9 połączonych szeregowo tranzystorów IGBT, przy czym każdy jest wyposażony w symulacyjnie opracowany obwód balansujący spadek napięcia na łączniku. W celu sprawdzenia funkcjonowania w warunkach rzeczywistych - układ pomyślnie skonstruowano oraz przebadano.
Abstract:
This document aims at presenting the known solutions of switching mode power converter circuits operating at voltages exceeding the permissible voltage between the drain and source of a single switch. The scope of work also incłudes a simulated analysis of selected solutions of this kind of systems. The subject of the work has practical application - thanks to this document it is possible to build an electrical device to reduce the constant voltage 3 kV to constant voltage 200 V. Such high supply voltages can be found in the traction network of train. The system solution described in the document can function, for example, as a supply circuit for internal train subsystems - requiring a voltage much lower than the voltage in the traction power supply systems. In the converter circuit, the actuator is 9 serie s IGBTs connected in series, each equipped with a simulated circuit for balancing the voltage drop across the connector. In order to che ck the performance in real conditions - the system was successfully constructed and tested.