Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Kamil Rutkowski

Interfejs diagnostyki samochodowej dla procesora LPC1549


Car diagnostic interface for LPC1549 microcontroller


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Marcin Kociołek
Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2017-10-30
Streszczenie pracy dyplomowej:
System diagnostyki samochodowej powstał z myślą o ochronie środowiska. Twórcy uznali, że pojazdy spalinowe powinny spełniać dopuszczalne normy nie tylko na etapie produkcji, ale przez cały okres użytkowania pojazdu. W pojeździe zamontowany jest sterownik, który przez cały czas monitoruje parametry spalania. Jeśli któryś z parametrów zostanie przekroczony na desce rozdzielczej zapala się dioda sygnalizacyjna. Aby uzyskać informację, który konkretnie parametr został przekroczony należy do pojazdu podłączyć interfejs diagnostyczny. Za pomocą interfejsu można obserwować wszystkie parametry w czasie rzeczywistym oraz odczytywać kody błędów. Celem niniejszej pracy jest zaprojektowanie i uruchomienie interfejsu diagnostycznego. Cel pracy został osiągnięty. Praca składa się z 10 numerowanych rozdziałów. Rozdział pierwszy stanowi niniejszy wstęp. W rozdziale drugim omówione zostały zagadnienia związane systemami diagnostyki pokładowej samochodów. Rozdział trzeci przedstawia przegląd rynku interfejsów diagnostycznych. Szczegółowe założenia projektowe niniejszej pracy zostały zawarte w rozdziale czwartym. Rozdział piąty przedstawia dobór kluczowych elementów projektu. W rozdziale szóstym omówiono projekt elektryczny interfejsu. W rozdziale siódmym przedstawiono projekt płytki PCB. Rozdział ósmy zawiera opis montażu urządzenia. W rozdziale dziewiątym przedstawiono kolejne etapy uruchomienia układu. Ostatni rozdział to podsumowanie.
Abstract:
The car diagnostic system was developed for the protection of the environment. The creators recognized that combustion vehicles should fulfill acceptable standards not only during production but throughout the life of the vehicle. In the car is mounted controller, which constantly monitors combustion parameters. If any of the parameters are exceeded, on the dashboard the indicator LED lights up. To find out which parameter has been exceeded, connect the diagnostic interface to the car. With the interface you can observe all the parameters in real time and read the error codes. The purpose of this work was to design, build and launch a diagnostic interface. The purpose of the work has been achieved. The work consists of 10 numbered chapters. The first chapter is the introduction. The second chapter concern issues related to on-board diagnostic systems. The third chapter presents an overview of the market diagnostic interfaces. The detailed design assumptions for this work are provided in chapter fourth. Chapter The chapter fifth presents the selection of key elements of the project. The sixth chapter discusses the electrical design of the interface. Seventh chapter shows PCB design. Chapter eight describes the assembly of the device. In ninth chapter are shown the next stages of starting the system. The last chapter is a summary.