Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Martyna Płucienniczak

Ocena dostępności wybranych stron i serwisów internetowych Politechniki Łódzkiej dla osób z niepełnosprawnościami


Assessment of accessibility of selected websites and services of the Lodz University of Technology for persons with disabilities


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Michał Bujacz
Dodatkowy opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Aleksandra Królak

Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2020-01-31
Streszczenie pracy dyplomowej:
Treści online ciągle rozwijają się w kierunku coraz bardziej złożonych struktur, a możliwości ich tworzenia stale rosną, priorytetem więc jest zapewnienie równego dostępu wszystkim użytkownikom i autorom. Niniejsza praca ma na celu ocenę dostępności wybranych stron internetowych i narzędzi autorskich Politechniki Łódzkiej, zgodnie z wytycznymi World Accessibility Initiative (WCAG 2.0, ATAG 2.0, UAAG 2.0). Teoretyczna część badań obejmuje dokładny opis wytycznych, przegląd technologii wspomagających oraz metod ewaluacji, a także wyzwania w obszarze dostępności treści online. Praktyczna zaś skupia się na automatycznym i manualnym testowaniu wybranych stron uczelnianych i kończy się zaleceniami dotyczącymi ulepszeń w celu spełnienia wytycznych. Słowa kluczowe: Dostępność stron internetowych, WCAG 2.0, ATAG 2.0, UAAG 2.0, Metody ewaluacji dostępności stron internetowych
Abstract:
As the online content has been developing towards more complex structures and the possibilities of its creation are constantly increasing, it is of high priority that we ensure equal access to all users and authors. This paper aims at evaluating the web accessibility of a number of websites and authoring tools from Lodz University of Technology according to the World Accessibility Initiative Guidelines (WCAG 2.0, ATAG 2.0, UAAG 2.0). The theoretical part of the research includes a thorough description of the guidelines, overview of Assistive Technologies and evaluation methods as well as the challenges we face while discussing web accessibility. It is followed by automated and manual testing of selected university pages and concludes with recommendations for improvements to meet the guideline criteria. Keywords: Web Accessibility, WCAG 2.0, ATAG 2.0, UAAG 2.0, Web Accessibility Evaluation