Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Paulina Cieślak

System z aplikacją mobilną umożliwiający weryfikację wiedzy przyjazny dla osób z niepełnosprawnością wzroku


Visually impaired-friendly knowledge verification system with mobile application


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Piotr Skulimowski
Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2022-02-10
Streszczenie pracy dyplomowej:
Osoby niewidome w dużym stopniu dotyka wykluczenie technologiczne. Dzieci w obecnych czasach mają szeroki wachlarz możliwości nauki poprzez gry na smartfonie. Dostępność takich rozwiązań dla niewidomych jest znacznie mniejsza. Temat ten został podjęty z powodu chęci zapewnienia niewidomym ciekawej aplikacji do nauki rozpoznawania dźwięków na wczesnoszkolnym etapie. Opracowano aplikację na urządzenia mobilne z systemem Android w formie serii pytań testowych, gdzie do każdego z nich załączone jest osobne nagranie audio. Wymagało to zaprojektowania bazy danych z pytaniami, odpowiedziami oraz linkami do plików audio na serwerze. Aplikacja posiada własny protokół do komunikacji z serwerem, dzięki któremu pobiera informacje zawarte w bazie danych. Użytkownik ma do wyboru dwie kategorie: „instrumenty” oraz „zwierzęta”. Interfejs, dzięki wykorzystaniu wibracji oraz modułu przekształcania tekstu na mowę, został dostosowany do potrzeb osób niewidomych. Słowa kluczowe: osoby niewidome, gra edukacyjna, aplikacja mobilna, gra dla niewidomych, pomoc naukowa
Abstract:
Blind people are largely affected by technological exclusion. Children nowadays have a wide range of learning opportunities through smartphone games. The availability of such solutions for the blind is much smaller. This topic was taken up because of the desire to provide the blind with an interesting application for learning to recognize sounds at an early stage. An application for mobile devices with the Android system was developed in the form of a series of test questions, with each of them attached a separate audio recording. This involved designing a database with questions, answers and links to the audio files on the server. The application has its own protocol for communication with the server, thanks to which it retrieves the information contained in the database. The user can choose from two categories: “instruments” and “animals”. The interface, thanks to the use of vibration and the text-to-speech module, has been adapted to the needs of blind people. Keywords: visually impaired people, educational game, mobile application , game for visually impaired , educational aids.