Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Angela Fliszewska

Analiza kontrolera Leap Motion pod względem projektowania uniwersalnego jako alternatywnego interfejsu do komunikacji człowiek-komputer


Analysis of the Leap Motion controller in terms of universal design as an alternative interface for human-computer interaction


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Aleksandra Królak
Praca dyplomowa inżynierska obroniona 2022-02-07
Streszczenie pracy dyplomowej:
W dzisiejszym świecie zaobserwować można tendencję do odchodzenia od klasycznych urządzeń wejścia/wyjścia i interfejsów dotykowych. Celem pracy jest zbadanie zgodności kontrolera Leap Motion z zasadami projektowania uniwersalnego, jego intuicyjności nawigowania w interfejsie w typowych czynnościach podczas pracy z komputerem, oraz skuteczności wykrywania gestów. Praca obejmuje dwie części: implementację prostej aplikacji obsługiwanej przez kontroler Leap Motion, którą jest gra inspirowana grą karcianą "wyższa-niższa", oraz testy dwóch gotowych aplikacji: Cyber Science Motion i Shortcuts, z udziałem 9 osób, pod kątem zasad projektowania uniwersalnego i użyteczności. Na podstawie 5 prób obsługi aplikacji przez każdego użytkownika oraz wyników ankiet można stwierdzić, że kontroler spełnia większość z zasad projektowania uniwersalnego. Przeprowadzono również testy z udziałem 5 osób, w wyniku których wyznaczono dokładność (66%), precyzję (73%) i czułość (85%) systemu rozpoznawania gestów. Słowa kluczowe: Projektowanie uniwersalne, Leap Motion, rozpoznawanie gestów, interfejs człowiek-komputer, użyteczność.
Abstract:
Nowadays, there is a tendency to move away from classic input/output devices and tactile interfaces. The aim of this thesis is to test the compliance of the Leap Motion controller with the universal design principles, its intuitive interface navigation in everyday activities with a computer, and the effectiveness of gesture detection. Thesis consists of two parts: implementation of a simple application for Leap Motion controller inspired by the "higher-lower" card game, and testing of two Ultraleap applications: Cyber Science Motion and Shortcuts, with the participation of 9 people, in terms of universal design and usability principles. Based on 5 attempts to use the application by each user and the survey results, it can be concluded that the controller meets most of the principles of universal design. Tests were also carried out with 5 people to determine the accuracy (66%), precision (73%) and sensitivity (85%) of the gesture recognition system. Keywords: Universal design, Leap Motion, gesture recognition, human-computer interface, usability.