Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów
- Medical Imaging, prof. dr hab. M. Strzelecki
- Law and Ethics in Bio-Medical Engineering, George R. Brown
- Final Project Seminar, prof. dr hab. M. Strzelecki
Andrzej BorowieckiModelowanie środowiska akustycznego w systemach dźwiękowej prezentacji otoczeniaOpiekun pracy dyplomowej: dr inż. Paweł Pełczyński Praca dyplomowa magisterska obroniona 2006-09-29 |
Streszczenie pracy dyplomowej: |
Niniejsza praca podejmuje problem modelowania środowiska akustycznego przy użyciu różnego rodzaju algorytmów, oraz implementacji komputerowej tych algorytmów. Jest to tematyka niezwykle obszerna, rozwijająca się w wielu kierunkach i na wielu płaszczyznach. Z tego obszernego pola do badań wybrałem dość wąski fragment – modelowanie przy użyciu metody odbić zwierciadlanych. Jest to temat dość nieskomplikowany, dzięki czemu mogłem z powodzeniem zajmować się nim tak w teorii jak i w praktyce. Tematyka ta jest jednak rzadko poruszana w pracach badawczych ze względu na konieczność użycia specyficznego sprzętu i pomieszczeń. Możliwość taka, w powiązaniu z zainteresowaniem tematyką, skłoniła mnie do zajęcia się właśnie tym problemem. W pierwszej części pracy opisuję dotychczasową wiedzę na temat modelowania akustycznego, ze szczególnym naciskiem na metodę wykorzystaną przeze mnie. Dalsze rozdziały opisują praktyczną część pracy, wykonaną przeze mnie w komorze bezechowej oraz przy komputerze. Doświadczenie polegało na porównaniu odpowiedzi akustycznej otoczenia, otrzymanej w warunkach rzeczywistych, z odpowiedzią wygenerowaną przez algorytm źródeł zwierciadlanych. Dotarłem do wielu materiałów omawiających kwestię samej akustyki pomieszczeń, jak i modelowania tejże. Jednak niewiele jest w nich mowy o efektywności modelowania w pewnych, konkretnych warunkach rzeczywistych. Końcowa część pracy przedstawia otrzymane w eksperymencie wyniki i ich omówienie. Wskazują one na użyteczność metody źródeł zwierciadlanych, ale jednocześnie ukazują wąskie pole zastosowania i dość dużą podatność na niedokładności podczas symulacji. |