Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Łukasz Śladowski

Grupy abonenckie ich zastosowanie i realizacja na bazie serwerów telekomunikacyjnych PABX/IP-PABX.


Opiekun pracy dyplomowej: prof. dr hab. inż. Tomasz Kacprzak
Dodatkowy opiekun pracy dyplomowej: mgr inż. Marek Korzybski

Praca dyplomowa magisterska obroniona 2007-10-09
Streszczenie pracy dyplomowej:
Istotą pracy magisterskiej jest poznanie możliwości, zasad tworzenia oraz funkcjonalności grup abonenckich w zastosowaniach produkcyjnych na bazie serwerów telekomunikacyjnych PABX i IP-PABX firmy Siemens. Praca początkowo przedstawia ewolucję central, zaczynając od historii powstania telekomunikacji, poprzez jej rozwój, a w konsekwencji konieczność wprowadzenia na rynek central abonenckich. Zakres tematyczny pracy został celowo zawężony do badania serwerów telekomunikacyjnych HiPath firmy Siemens. Dysertacja opisuje podstawowe pojęcia, sposób działania, zakres funkcjonalności oraz architekturę serwerów PABX i IP-PABX. To właśnie na ich bazie tworzone są grupy abonenckie, czyli zespoły użytkowników przyłączone do abonenckiej centrali telefonicznej PABX, posiadające specyficzne dla danej grupy funkcje oraz uprawnienia. Do najważniejszych grup abonenckich, jakie można utworzyć dzięki serwerom HiPath, można zaliczyć: grupę poszukiwania (Hunting Group, '), grupę przejmowania rozmów (Pick-up Group, '), grupę dzwonienia równoległego (Call Group, '), grupę Call Center i Contact Center, grupę UCD oraz grupy hotelarskie. Praca zawiera podstawowe parametry wyżej wymienionych grup, ich najważniejsze funkcje, zasady tworzenia oraz sposoby praktycznego wykorzystania we współczesnym świecie. W obecnych czasach centrale abonenckie są niezbędnym elementem prowadzenia działalności handlowej bądź usługowej, a ich poziom zaawansowania ma decydujący wpływ na sukces firmy poprzez jakość oferowanych usług oraz efektywność i umiejętność zaspokajania wymagań klientów. Tworzenie grup abonenckich poprawia jakość obsługi klienta tak, iż jest on załatwiany szybko i sprawie przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów obsługi oraz redukcji wyposażenia sieci w przedsiębiorstwie.