Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Tomasz Borowczyński

Zapewnienie jakości połączeń komórkowych w normach UE


Quality assurance in EU standards on mobile phone connections


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Małgorzata Langer
Praca dyplomowa ife obroniona 2010-11-02
Streszczenie pracy dyplomowej:
Dzisiejsze społeczeństwo, z racji wciąż przyspieszającego trybu życia jak i silnemu rozwojowi technologicznemu, w znaczny sposób polega na telefonii komórkowej. W dzisiejszych czasach telefon komórkowy zapewnia nie tylko komunikację głosową, ale również szereg dodatkowych funkcji mających na celu poprawieniu dostępu do informacji. W wielu przypadkach telefon komórkowy stał się nieodzownym narzędziem pracy. W związku z zwiększającą się ilością usług oraz rosnącą konkurencją oczekiwania wobec usługodawców znacznie wzrosły. W Unii Europejskiej jak i w Polsce, w celu kontroli i weryfikacji zapewnianych usług przez różnych operatorów telefonii komórkowej zostały stworzone pewne wskaźniki. Głównym celem pracy dyplomowej jest analiza, porównanie i ocena skuteczności oraz przydatności takich wskaźników. Wybrano wskaźniki dotyczące najpopularniejszych usług telefonii komórkowej, sprawdzono sposób, w jaki są mierzone oraz wyznaczane. Porównano wskaźniki używane w Unii Europejskiej z tymi z Polski. Rezultaty obserwacji oraz analizy pozwalają wnioskować, że stosowane wskaźniki nie pozwalają na jednoznaczną ocenę jakości zapewnianych usług przez różnych operatorów sieci komórkowych.
Abstract:
The contemporary society, due to changing lifestyle and technological development is getting more and more dependent on the mobile services. Mobile phone is used not only for voice communication but with many applications it is used as a good source of information. In many cases, mobile phones become basic and necessary equipment at work. Due to growing number of applications, services and competitors at the market, the expectations of clients are also higher. In European Union as well as in Poland there exist indicators which are designed to control and verify quality of services provided by mobile phone operators. The aim of the master thesis is analysis, comparison and estimation whether examined indicators are useful and meet the expectations. I have chosen indicators concerning the most popular mobile phone services and checked how they are designed and implemented. Then Polish indicators are compared to one from European Union. The result of the observation and analysis allow to conclude that the used indicators can not be treated as fully reliable. They can be very useful, however, some improvements should be implemented.