Lista przedmiotów z materiałami udostępnionymi dla studentów

Dla_studentów
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Zofia Domaradzka

Wirtualna rzeczywistość wzbogacona z wykorzystaniem drukowanych obrazów


Augmented virtual reality using custom printed refernces images


Opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Aleksandra Królak
Dodatkowy opiekun pracy dyplomowej: dr inż. Michał Bujacz

Praca dyplomowa IFE - MSc obroniona 00-00-0000
Streszczenie pracy dyplomowej:
Celem pracy było opracowanie algorytmów wizyjnych umożliwiających implementację elementów rzeczywistości wzbogaconej z wykorzystaniem drukowanych wzorców oraz specjalistycznego sprzętu. Opracowany program komputerowymoże być użyty jako materiał promocyjny gry komputerowej. Efektem pracy jest aplikacja działająca w czasie rzeczywistym, umożliwiająca rozpoznawanie pojedyńczego wzorca (szachownicy) w sekwencji wideo. W zależności od pozycji wzorca renderowany jest stereoskopowo wirtualny obiekt w określonym położeniu. Aplikacja została napisana w środowisku programistycznym Visual C++ z wykorzystaniem bibliotek OpenCV oraz OpenGL API. Ponadto została zaprojektowana tak, aby było możliwe uruchomienie jej na okularach Vuzix iWear920, do których dołączono kamerę. Użyty w pracy model 3D pochodzi z projektu gry komputerowej Memory of Soul. W poniższej pracy przedstawione zostały podstawowe pojęcia dotyczące rzeczywistości rozszerzonej oraz jej zastosowania, jak również teoria modelu kamery. Opisane zostały etapy implementacji projektu, napotkane problemy i trudności oraz możliwe ulepszenia. W przyszłości aplikacja może być użyta jako materiał promocyjny gry komputerowej Memory of Soul i zostanie udostępniona do ściągnięcia na stronie internetowej projektu.
Abstract:
The aim of this thesis was to develop a computer program employing elements of augmented reality using specific hardware, that could be a base for a marketing material advertising a computer game. The result was a real-time running application enabling for recognition of a single, printed marker (chessboard) in a video stream. Depending on the marker position a stereoscopic virtual object is rendered in a specific view. The application, written in Visual C++ programming environment, bases on OpenCV library and OpenGL API and is designed to run on Vuzix iWear920 hardware, with a camera attached to it. The 3D model used in the project was created for Memory of Soul computer game project. In this thesis the concept of augmented reality and its applications is given, together with the theory of camera models. The steps of the project implementation are described with problems encountered pointed out and possible improvements suggested. In future the application can be used as a marketing material for the Memory of Soul computer game project and available to download on the project website.